Na stránke sa pracuje a bude postupne doplnená

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE E-SHOPY

Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) určujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúceho, a nás, ako predávajúceho, v rámci zmluvných vzťahov uzatvorených prostredníctvom diaľkovej komunikácie, konkrétne cez mailovú komunikáciu z kontaktov na našej webovej stránke www.orik.sk, obchodník je: ORIK, s.r.o., IČO: 36 422 240, Oravická 613 Trstená 028 01, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: sro, vložka číslo: 15376/L, DIČ: 202871973, IČ DPH: SK202871973 e-mail trade@orik.sk a radovan@orik.sk, telefónne čísla  00421 948 513 464, 00421 905 439 709

Orgánom dozoru je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1 Odbor výkonu dohľadu za@soi.sk tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu https://orik.sk/ochrana-osobnych-udajov/

Ak niektorá časť týchto Podmienok je v rozpore s tým, na čom sme sa dohodli v rámci Vašej objednávky na našom webe, táto konkrétna dohoda bude mať prednosť pred týmito Podmienkami.

  1. NIEKTORÉ DEFINÍCIE

1.1. Digitálnym plnením je všetko, čo môžete u nás objednať a zakúpiť prostredníctvom uzatvorenia Zmluvy (zmluvou sa rozumie cenová ponuka – ďalej len „CP“) na poskytnutie digitálneho plnenia a súčasne pozostáva z údajov vytvorených a dodaných v digitálnej forme alebo digitálna služba, ktorá Vám umožňuje vytvárať, spracúvať, uchovávať údaje v digitálnej forme alebo pristupovať k takýmto údajom.

1.2. Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;

1.3. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie, dopravu, poštovné alebo iné poplatky;

1.4. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu, prípadných ďalších nákladov a poplatkov, ak tieto nebolo možné určiť vopred;

1.5. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov. Uvedené ceny v CP sú z pravidla bez DPH.

1.6. Webová (alebo aj internetová stránka) ww.orik.sk nie je internetový obchod. Stránka má informačný charakter pre klienta a nie je možné na nej vykonať nákup a úhradu tovaru. CP, projekty a ich vypracovania vždy vypracovávame individuálne pre každého klienta.

1.7. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;

1.8. Predávajúcim a prevádzkovateľom internetovej stránky www.orik.sk na území Slovenskej republiky je ORIK, s.r.o., IČO: 36 422 240, Oravická 613 Trstená 028 01, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: sro, vložka číslo: 15376/L, DIČ: 202871973, IČ DPH: SK202871973 e-mail: trade@orik.sk a radovan@orik.sk, telefónne čísla  00421 948 513 464, 00421 905 439 709, právnymi predpismi označovaná ako predávajúci a/alebo obchodník; Pre vylúčenie pochybností nie sme prevádzkovateľmi online trhu, a teda nie sme osoby, ktoré prevádzkujú a poskytujú Spotrebiteľom online trh, a to aj ani prostredníctvom tretej osoby, a teda nevzťahujú sa na nás osobitné informačné povinnosti podľa § 16 a § 17 Zákona o ochrane spotrebiteľa.

1.9. Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;

1.10. Podnikateľ je osoba zapísaná v Obchodnom registri, podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

1.11. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

1.12. Spotrebiteľská kúpna zmluva je kúpna zmluva (CP) uzatvorená medzi obchodníkom ako predávajúcim a Spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií Spotrebiteľa ako kupujúceho.

1.13. Tovar je všetko, čo môžete u nás nakúpiť.

1.14. Vy, ak navštevujete naše webové stránky, ste právne označovaný ako kupujúci. Ak uvediete v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), beriete na vedomie, že sa na Vás vzťahujú ustanovenia týchto Podmienok, ktoré sú určené pre podnikateľov, ako aj podmienky dohodnuté medzi nami. Stále však máte, v rámci platných právnych predpisov, nárok na plnú ochranu pred nekalými a agresívnymi obchodnými praktikami a proti klamlivému konaniu a klamlivému opomenutiu.

1.15. Zmluva je kúpna zmluva (CP) dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom webových stránok www.orik.sk alebo emailom na trade@orik.sk a/alebo radovan@orik.sk, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky. Zmluvou je tiež zmluva na kúpu veci s digitálnymi prvkami a zmluva na poskytnutie digitálneho plnenia. V prípade, že sa tieto Podmienky odkazujú v ich jednotlivých častiach alebo jednotlivých bodoch osobitne na zmluvu na kúpu veci s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia, platí takáto osobitná úprava iba pre Tovar a/alebo Digitálne plnenie poskytnuté na základe daného zmluvného typu.

1.16. Zmluva uzavretá na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a Spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a Spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu (“Zmluva“).

1.17. Občiansky zákonník je slovenský Zákon č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov.

1.18. Zákon na ochranu spotrebiteľa je slovenský Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

 

  1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE

2.1. Objednanie a kúpa tovaru je možná len cez emailové, alebo písomné – poštou zaslané objednávky od zákazníka, alebo cez webové rozhranie stránky – www.orik.sk

2.2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne, úplné a pravdivé.

 

  1. UZATVORENIE ZMLUVY – CP

3.1. Uzatvorením zmluvy sa rozumie potvrdenie individuálne vypracovanej a na Vami zadaný email zaslanej CP. Zmluvu s nami môžete uzavrieť v slovenskom alebo po dohode anglickom jazyku.

3.2. Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom Emailu. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov, ktoré pri uzatváraní Zmluvy využijete, hradíte vy. Tieto náklady nezvyšujú celkovú cenu tovaru a nelíšia sa od základnej sadzby, ktorú platíte za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup k internetu). Odoslaním objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

3.3. Na uzavretie Zmluvy (potvrdenie CP – objednávka)  je potrebné, aby ste emailom na niektorú z emailových adries : trade@orik.sk, radovan@orik.sk alebo dusan@orik.sk  potvrdili objednávku vypracovanej a zaslanej CP, poprípade takúto správu poslali cez webové rozhranie na stránke www.orik.sk. Návrh objednávky,  musí obsahovať:

  1. a) Informácie o požadovanom (objednávanom) tovare.
  2. b) Objednávané množstvo tovaru a požadovaný spôsob doručenia tovaru. Všetko ostatné – informácie o cene, cene za dopravu, DPH, spôsobu platby a celkovú cenu obsahuje samotná CP. Následne Vám bude vypočítaná výsledná cena (rozličné množstvá tovaru majú rozličné ceny a možné spôsoby dodania). Tieto finálne informácie budú zaslané na vašu emailovú adresu, z ktorej bola objednávka vykonaná.
  3. c) Vaše identifikačné údaje potrebné na doručenie tovaru: meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
  4. d) V prípade, že Vám budeme tovar dodávať pravidelne a opakovane, aj informáciu o tom, kam budeme tovar dodávať (v prípade rozličných miest doručenia).

3.4. Počas výroby produktov môžete Vašu objednávku čiastočne pozmeniť: môžete meniť údaje o doručení až do doby do objednania a odoslania tovaru na vami zadanú adresu.

3.5. Spolu s adresou dodania, fakturačnými a kontaktnými údajmi požadujeme aj kontakt na osobu v mieste doručenia tovaru. V prípade skladu, či logistického centra otváracie hodiny a časy, kedy je možné tovar doručiť a kontaktnú osobu, ktorá sa bude v čase doručenia nachádzať na danej adrese.

3.6. Vašu objednávku potvrdíme čo najskôr správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Potvrdenie bude obsahovať zhrnutie objednávky. Potvrdením objednávky (CP) dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi nami a Vami. Podmienky platné v deň objednania sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.

3.7. Môžu nastať situácie, kedy Vám nebudeme môcť objednávku potvrdiť, napríklad ak tovar, reps. materiál potrebný na jeho výrobu nie je dostupný alebo ak objednáte viac kusov ako bolo uvedených v štandardnej cenovej ponuke. Informáciu o možnej výrobe uvedeného počtu kusov tovaru poskytujeme emailom. Ak nemôžeme objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať emailom a pošleme vám dostupné riešenia a možnosti výroby. Pošleme Vám upravenú CP na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe. Zmluva je v takom prípade uzavretá, keď našu ponuku potvrdíte.

3.8. Ak je v CP uvedená zjavne chybná cena, napríklad v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní dodať tovar za túto cenu ani po potvrdení objednávky. V takom prípade Vás budeme bezodkladne kontaktovať a máme právo odstúpiť od Zmluvy, pričom Vám zašleme ponuku na uzavretie novej Zmluvy v zmenenej podobe. Nová Zmluva je uzavretá, keď našu ponuku potvrdíte. Ak našu ponuku nepotvrdíte do 30 dní, máme právo na prehodnotenie a prepracovanie CP alebo od Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v cene sa považuje napríklad, keď cena celkom zjavne nezodpovedá obvyklej cene podobných produktov na tru alebo obsahuje zjavne nesprávne číslice.

3.9. Po uzavretí Zmluvy a dodaní tovaru (ak sa zmluvné strany nedohodli inak, napr. na predfaktúru) ste povinní zaplatiť celkovú cenu.

 

  1. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

4.1. Cena je vždy uvedená v Cenovej Ponuke (teda v návrhu objednávky – Zmluve). Z pravidla je CP vytvorená individuálne pre každého klienta (s ohľadom na jeho požiadavky ako design, farebné vyhotovenie, branding a podobne). V rámci CP býva obyčajne tiež uvedená cena za dopravu samostatne, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo. Na požiadanie klienta, môže byť v CP preprava rozpočítaná do ceny produktu.

4.2. Cena za 1 ks. produktu podľa bodu 1.4 je uvedená bez DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.

4.3. Platbu Celkovej ceny za objednané a dodané výrobky od Vás budeme požadovať po dodaní tovaru. Z pravidla do 14 dní od potvrdenia dodania tovaru na zadanú adresu.  Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

  1. a) Bankovým prevodom. Pre vykonanie úhrady vám zašleme faktúru po vyexpedovaní tovaru. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe je z pravidla zaslaná elektronicky na váš kontaktný email. Rovnako môže byť pribalená k expedovanému tovaru. V prípade platby bankovým prevodom je z pravidla splatnosť 14 dní.
  2. b) Dobierkou. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V prípade platby dobierkou je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.

5.5. Vlastnícke právo k tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte celkovú cenu a tovar je vám dodaný. V prípade platby bankovým prevodom je celková cena zaplatená pripísaním peňažných prostriedkov na náš účet. V prípade dobierky je zaplatená v okamihu odovzdania finančných prostriedkov kuriérskej spoločnosti.

 

  1. DODANIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA A STRATY PREDMETU KÚPY

5.1. Tovar Vám bude dodaný spôsobom podľa Vašej voľby, pričom môžete vyberať z nasledujúcich možností:

  1. a) Dodanie prostredníctvom dopravných spoločností.
  2. b) Prevzatie tovaru osobne v sídle spoločnosti na: ORIK, Oravická 613, Trstená 028 01, Slovenská Republika.

5.2. Tovar štandardne dodávame kdekoľvek v rámci Európy. Na požiadanie aj mimo Európy.

5.3. Tovar sme vám povinní dodať bezodkladne po jeho vyrobení. Pred expedíciou z pravidla informujeme klienta o pripravenosti tovaru k expedícií. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezmete alebo ho prevezme Vami určená osoba, alebo keď ho odovzdáme prepravcovi, ktorého sme poverili my, alebo prepravcovi, ktorého ste poverili vy mimo možností prepravy, ktorú sme vám ponúkli. Ak si tovar vyžaduje montáž alebo inštaláciu z našej strany, tovar sa považuje za dodaný až dokončením montáže alebo inštalácie, ak to bolo súčasťou CP a dohody. Tovar s digitálnymi prvkami sa považuje za dodaný okamihom, keď je Vám sprístupnený na stiahnutie a inštaláciu príslušný digitálny obsah alebo digitálna služba, alebo ak ide o nepretržité dodávanie digitálneho obsahu alebo poskytovanie digitálnej služby počas dohodnutej doby, okamihom začatia jeho sprístupňovania Vašej osobe.

5.4. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté.

5.5. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.

5.6. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase, alebo zabezpečiť jeho prevzatie inou osobou vami poverenou na tento úkon. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom alebo telefonicky  vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru na Vaše požiadanie. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 5.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je dôvodom pre odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru na Vaše požiadanie,  prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.

5.7. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v CP dohodnuté, je vašou povinnosťou nahradiť nám náklady s týmto opakovaným doručením na vaše požiadanie spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov vám zašleme na vašu e-mailovú adresu uvedenú v zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

5.8. Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty Tovaru na Vás prechádza v okamihu dodania Tovaru. V prípade, keď Tovar neprevezmete alebo ho prevziať odmietnete, s výnimkou prípadov podľa bodu  6.4 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

 

  1. PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY

6.1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady

6.1.1. V prípade, že ste Podnikateľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.

6.1.2. V prípade, že ste Spotrebiteľom zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka prezentovanými vlastnosťami Vami objednaného Tovaru a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka, ak sme vás s tým výslovne oboznámili, že určitá vlastnosť nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a vy ste s tým výslovne a osobitne súhlasili.

6.1.3. Predaný Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka ak:

  1. a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa Tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované;
  2. b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky (ak ste si vzorku objednali) modelu, ktoré sme Vám dodali pred zaslaním objednávky.
  3. c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môžete dôvodne očakávať;

6.1.4. d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre Tovar rovnakého druhu a aké môžete dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného Tovaru s prihliadnutím na akékoľvek naše verejné vyhlásenie alebo verejné vyhlásenie inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii Tovaru alebo na jeho označení, pričom za výrobcu sa považuje zhotoviteľ Tovaru, dovozca Tovaru na trhu Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na Tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho dodaní v rozsahu Nášho záväzku uvedeného v čl. 6.1.1. alebo 6.1.2. týchto Podmienok.

6.1.5. Ak ste Podnikateľom za vady Tovaru nezodpovedáme v nasledovných prípadoch:

6.1.5.1. ak ste boli o existujúcich vadách poučený alebo ste o vadách museli vedieť na základe okolností a tieto vady nie sú v rozpore s dohodnutými vlastnosťami Tovaru;

6.1.5.2. ak vady Tovaru vznikli po tom ako ste Tovar prevzali, za predpokladu, že vady nevznikli porušením Našich povinností alebo ste si mali Tovar možnosť prevziať podľa čl. 6. týchto Podmienok a bez právneho dôvodu ste prevzatie Tovaru odmietli alebo ste Tovar neprevzali;

6.1.5.3. ak ste zjavné vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 6.3.1. týchto Podmienok;

6.1.5.4. ak ste skryté vady Tovaru nevytkli včas podľa čl. 6.3.2. týchto Podmienok;

6.1.5.5. pri použitom Tovare nezodpovedáme za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedáme za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

6.1.6. Ak ste Spotrebiteľom za vady a vlastnosti Tovaru nezodpovedáme v prípadoch ak:

6.1.6.1. ste vady Tovaru nevytkli včas v lehote uvedenej v bode 6.4.1. týchto Podmienok;

6.1.6.2. vlastnosti Tovaru nezodpovedajú všeobecným požiadavkám podľa § 617 Občianskeho zákonníka, pričom ste boli Nami o tejto skutočnosti jasne písomne poučený a osobitne ste vyjadrili výslovný písomný súhlas s uvedeným nesúladom; ide o zmluvu na kúpu Tovaru  s digitálnymi prvkami alebo na zmluvu o poskytnutí digitálneho plnenia

6.1.6.3. a vady Tovaru vznikli v dôsledku nesprávnej inštalácie alebo nenainštalovania potrebných aktualizácii, ak sme Vám zabezpečili dodanie takýchto aktualizácií, informovali Vás o ich dostupnosti a dôsledkoch pre prípad, ak si ich nenainštalujete;

6.1.6.4. a nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia potrebných aktualizácii v dôsledku, ktorej vznikli vady na Tovare, nebola spôsobená nedostatkami v Nami poskytnutom návode na ich inštaláciu;

6.1.7. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru z Vašej strany. Záruka na chladiace zariadenia (chladničky) je 12 mesiacov.

6.1.8. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z Vašej strany.

6.1.9. Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe. V prípade, že pri podrobnej prehliadke tovaru sa zistí, že bolo s tovarom (výrobkom) manipulované a bolo doň zasiahnuté, záruka na zariadenie nie je platná a nie je možné ju uplatniť.

6.2. Predaný Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami podľa bodov vyššie alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru podľa bodu  6.8 Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:

  1. a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite a má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru rozumne očakávať;
  2. b) je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé a je funkčný;
  3. c) vyznačuje sa vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa Tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného Tovaru, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita) a vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa Tovar rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita);
  4. d) je dodaný so všetkým príslušenstvom a návodmi, ak je tak dohodnuté.
  5. e) sú dodané aktualizácie vymedzené v Zmluve, ak ide o Tovar s digitálnymi prvkami.

6.3. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie) osobitne pre Podnikateľov

6.3.1. Je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, ako ste zistili, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.

6.3.2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 6.5.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

6.3.3. Ak je Vám Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili emailom na trade@orik.sk alebo radovan@orik.sk alebo dusan@orik.sk, poprípade na telefónne čísla  00421 948 513 464, 00421 905 439 709

V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 6.5.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.